Visar inlägg med etikett cykel. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett cykel. Visa alla inlägg

söndag 6 februari 2011

Vad i helvete har nödvärnsrätt och genusidioti med trafiken att göra?

För att parafrasera Hanne Kjöller i DN så kan jag säga att varje nära-döden-upplevelse jag har haft har orsakats av kvinnliga bilförare. Eller cyklister.


Hur jävla ursäkta franskan dum i huvudet får man bli när man a) gör trafikfrågor till man-och-kvinna-frågor och b) menar att man har nån slags jävla självförsvarsrätt i trafiken?!?!?

I trafiken måste alla visa varandra hänsyn, helt oavsett om man är man eller kvinna.

Jag skulle helt analogt kunna använda samma ordval som Hanne Kjöller och säga - vad för självförsvar får jag använda för att skydda mig mot vettlösa cyklister -ofta kvinnor - som ALDRIG ANVÄNDER RINGKLOCKAN????

Det låter helt orimligt att jag ska behöva påpeka det självklara. Om inte Hanne Kjöller begriper det, är hon ovanligt korkad. Om hon begriper det - vad är hennes agenda med denna skrift?

Klart är att Hanne Kjöller är helt orimlig. Någon balans har hon definitivt inte.