måndag 13 december 2010

Terrorist eller galning

Bombdådet i lördags utnyttjas vilt av alla möjliga politiska fraktioner för att framhäva sin politiska agenda.

SD menar "Äntligen" - och vill gärna ha patent på "vad var det vi sa?"

Regeringen menar att nu fattar väl alla varför FRA och den amerikanska säkerhetstjänsten ska granska allas underbyxor?

Oppositionen menar att nu fattar väl alla hur inkompetenta regeringen är och varför inte bara FRA utan snart sagt varenda jävla polis ska få granska allas underbyxor?

Det finns britter som menar att "Sverige måste vara på sin vakt". Tidningarna påstår glatt att "nu är terrorismen här" (fast terrordåd inte är något nytt i Sverige, ända sen Anckarström sköt Gustav III).

Själv vill jag påstå att jag låter mig inte skrämmas av terrorister eller random galningar som har ihjäl folk. Är det min tid så är det. Det kan inte den värsta övervakningen i vårt lands historia göra något åt. Det kan inte heller någon amerikansk säkerhetstjänst göra något åt.

Så för min del är det bara att fortsätta leva precis som vanligt.

Håller för övrigt med tokmoderaten. Opassande har en hel del vettigt att säga om det här.  

Många många fler frihetliga människor har naturligtvis mycket att säga. Nu tog jag bara dem som poppade upp i huvudet på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar